28 October 2012

Undeniable by Madeline Sheehan


Sunt vinovată.
Am terminat cartea cu vreo 4 zile în urmă şi nu am avut timp să postez despre ea, deşi mi-a plăcut nespus de mult. Căutam o carte bună, am găsit-o pe aceasta şi i-am dat o şansă. Mi-a plăcut atât de mult încât nu am mai pus-o jos şi am citit până spre dimineaţă. Şi a meritat. Şi am aflat şi multe lucruri despre cum funcţionează lumea motocicliştilor (bikers) :P . Nu o să fac neapărat o revizuire a cărţii, ci voi aminti anumite momente care mi-au plăcut cel mai mult.

Titlu: Undeniable
Autor: Madeline Sheehan
An: oct. 2012
Goodreads

There will always be a reason why you meet people. Either you need them to change your life or you’re the one that will change theirs.
- Angel Flonis Harefa

Cartea urmăreşte viaţa Evei şi a lui Deuce. Eva, fiica unui lider a unui clan de motociclişti, şi Deuce, liderul altui clan de motociclişti. Este o poveste de dragoste ce trece proba timpului. Nu este o poveste frumoasă, dar mai degrabă brutală, însă are un happy-ending.
Istoria celor doi este povestită direct din punctul de vedere (POV) al Evei şi al autoarei (care-l urmăreşte pe Deuce) şi începe astfel:

"Mark Twain said, “The two most important days in your life is the day you were born and the day you find out why”I don't remember the day I was born but I remember the day I found out why. His name was Deuce. He was my “why”. And this is our story..."
Ea l-a cunoscut pe Deuce într-un penitenciar. Avea 5 ani, el - 23. Amândoi îşi vizitau taţii. El era cel mai frumos bărbat pe care l-a văzut Eva vreodată. De la început mi s-a părut foarte ciudat şi cam pervers, să zic, partea cu prima lor întâlnire, însă ţin să notez că Deuce nu a privit-o nicidecum pe ea altfel decât o fetiţă mică şi drăguţă. Acum ea, ea s-a îndrăgostit în el (dacă poate fi vorba de dragoste la 5 ani :D ).
"And then there are real men; men who don’t cry or complain, who don’t just have a backbone, they are the backbone. Men who make their own decisions and live with the consequences, who accept responsibility for their actions or words. Men who, when life slaps them in the ass, slap back and move on. Men who live hard and die harder. 
Men like my father and my uncles. Men I loved with all my heart.
Men like Deuce."
Au trecut 7 ani până când s-au revăzut. Eva avea 12 ani şi era în plină dezvoltare, Deuce avea respectiv 30 de ani. Iarăşi, Deuce o privea ca pe o fată inocentă ce va deveni o femeie extraordinară. Aici apare şi un alt personaj principal, Frankie - fratele adoptiv al Evei, care le va schimba viaţa la amândoi.
Eva avea 16 ani când a primit primul său sărut, bineînţeles că Deuce a fost cel care i l-a dat. Interesant este că primele trei întâniri ale celor doi s-au petrecut în acelaşi fel: Eva cânta în glas nişte melodii mai vechi fără să atragă atenţia la împrejurimea ei şi de fiecare dată este apropiată de Deuce, care face un comentariu despre cât de rău ea cântă.
Mai apoi, el devine şi primul ei bărbat.
Pe parcurrsul vieţii lor, cei doi se mai întâlnesc de câteva ori dar până la urmă nu pot rămâne împreună. Momentele petrecute în doi sunt foarte profunde, dar în acelaşi timp sunt destul de rele, în care amândoi sunt şi foarte fericiţi, dar şi suferă mult.
După un astfel de moment petrecut cu Deuce, Eva devine iubita, mai apoi soţia lui Frankie. El este foarte posesiv şi nu poate trăi fără Eva, după spusele lui, niciun minut.
Între Frankie şi unul din oamenii lui Deuce apare o problemă şi Frankie este închis. Eva este nevoită să apeleze la ajutorul unui avocat, care îi cere în schimb favoruri sexuale Evei, şi astfel, acesta devine al treilea bărbat din viaţa Evei.

Vreau să mai adaug câte ceva şi despre bărbaţii motociclişti descrişi în această carte. Ei se ocupă cu lucruri "murdare", până şi la ucidere. Majoritatea sunt căsătoriţi, totuşi fiecare are pe cineva înafara mariajului. Eva este martoră la toate acestea şi acceptă această situaţie, pentru că în această lume ea a crescut.

Nu vreau să spun cum s-a ajuns la happy-end, a fost destul de profund, dar urât. Totuşi contează că cei doi s-au învăţat să fie unul în viaţa celuilalt.
 
5 stars!!!
 

Citind Undeniable mi-am amintit de un film francez care face parte din lista preferatelor mele şi anume  
Jeux d'enfants (eng. Love Me If You Dare - imdb).
De ce?
Pentru că, la fel ca şi în carte, se urmăreşte istoria a doi care se intersectează de mai multe ori pe parcursul vieţii lor, ca până la urmă, să rămână împreună. Vi-l recomand şi pe acesta!

No comments:

Post a Comment